February 11, 2011

2 Long ingatkan AKU.

~Yang ak mampu berbicara~
Ak tidak akan marah seseorang itu tanpa sebab. Bukan ak sahaja,  orang lain pun sama jugak. Melainkan orang itu mmg ada penyakit GILA ~yg suka marah.
Ak nak mintak maaf sangat jika ak ada terkasar bahasa bila berbicara. Ilias, I’m so sorry, I don’t have intention to mad on you. Tapi sebernarnyanya kamu yang mencetuskan kemarahan itu. Aku manusia biasa, punya hati dan perasaan. Bersabar adalah jalan yang terbaik untuk mengelakkan daripada perselihan perhubungan. Tapi sampai bila? Sampai mati? Alhamdulillah~ namum ak belum tahap itu lagi. Banyak yang perlu ak pelajari. Beri ak ruang, masa dan peluang untuk bersendirian. 

Ak selalu ingatkan diri ak, bahwa letakkan diri kita sebagai orang lain. Susah ke nak aplikasikannya dalam hidup? Melainkan orang itu EGO, selalu BETUL, ikut KEPALA dan BAJET. Cakap pong-pang pong-pang, tapi hampeh punya orang ' enau dalam belukar, melepaskan pucuk masing-masing'. Apa punya manusia. GOblok!

p/s | dalam dunia realiti, tidak semua perkara kita tahu. Jelajahilah setiap penjuru sebagai pengalaman dalam hidup. Tanpa pengalaman hidup kosong dan BONGKAK.

No comments:

Post a Comment