October 9, 2011

? aku



Assalamualailum,

             Hari itu ak ad la menonton satu cerita di tv, pasal interview remaja yang rosak dari segi social dan sebagainya. But finally, remaja itu kini sudah insaf dan ada keyakinan untuk kembali ke pangkal jalan yg betul.

The things that make me curios are kenapa nak blurkan wajah remaja tersebut? Adakah ia permintaan dari remaja tersebut atau tv program itu sendiri? Ak tahu itu merupakan satu keaiban.

*So Yuzwan ko dah tahu jawapannya, why you keep asking about this? Motif kau?

(tak ada kena-mengena dgn gambar nie, ha3)
Ak tahu, ak tak berada di tempat tersebut, tapi apa yg ak tgh fikir sekarang nie, bg ak tak kisah either nak tunjuk atau tidak wajah ak. This is because I want people look at me, don’t follow my wrong way. It’s prohibited.

Then, since dah masuk pusat pemulihan, sah sah la dah ok kan. Buat apa nak blur, they should be confident kerna nanti-nanti  tetap jugak akan berhadapan dengan masyarakat kan. Tak gitu. It is not about shame or apa-apa jew, but   it is about morale that should be learn and first step to stand front of the community. (ak tahu dari sudut hati mereka, mereka sudah bersedia untuk menghadapi segalanya di hadapan)

*dah la Yuzwan ko cakap pandai, cuba ko di tempat tersebut? 
 Ko mampu?

Hahahaha, IsyaAllah akan ku kuatkan diri untuk memberi pengajaran kepada remaja kini dan selamanya. Apa-apa pun, ini adalah sebahagian daripada ap yang ak fikirkan secara positifnya.  If I said wrong, ampun.

*dah la Yuzwan, ko over~

No comments:

Post a Comment