October 18, 2011

Believe yourself



Assalamualaikum,

                Dalam dunia ini, tak semuanya mudah dan juga sebaliknya. Namun semuanya terletak ditangan kita, sama ada mahu menghadipinya ataupun tidak. Kita harus percaya setiap langkah apa yang kita lakukan, kerana orang lain tidak tahu apa yang kita inginkan. Betul tak? 

Rezeki.  Ak percaya rezeki ada sahaja dimana- mana kerna semua adalah ketentuan Illahi. Apa  yang harus kita lakukan ialah usaha. Usaha tanda kejayaan dan apa yang diusahakan, itulah yang akan diperoleh. Ya, semuanya benar. Dalam Islam pun ada berkata begitu. Asalkan apa yang kita lakukan dan usahakan tidak melalaikan diri daripada mengingati Allah. Sebagai seorang muslim, harus sedar bahawa setiap apa yang dilaksanakan hendak kerana Allah. Barulah semuanya diberkati dan diredai.  Selain itu, selalunya berpesan-pesan kearah kebaikan antara satu sama lain supaya kita tidak menjadi orang yang sentiasa dalam kerugian. 

InsyaAllah, ap yang aku coretkan menjadi titik permulaan, peringatan serta pemangkin untuk memajukan diri serta seorang muslim dan muslimah yang utuh jati diri. Okay!

No comments:

Post a Comment